Wikia

Een missie of in het Engels mission is een uit te voeren opdracht in WARFRAME. De meeste locaties hebben één missie, maar soms worden daar extra missies aan toegevoegd bij alerts.

Soorten Edit

  • Arena: de spelers worden in een arena gezet waarbij ze een bepaald aantal speciale vijanden moeten verslaan voor de tegenpartij de spelers dat aantal keren heeft verslaan.
  • Assassination: "boss fights" — de spelers moeten een bepaalde vijandelijke boss verslaan; de eerste zulke missie is Tolstoj, waarbij Captain Vor wordt overwonnen.
  • Capture: de spelers zoeken een bepaald doelwit, bijna altijd een Corpus of Grineer, die ze onschadelijk moeten maken; dit doelwit slaat vaak op de vlucht wanneer hij/zij opmerkt dat hij/zij wordt achtervolgd.
  • Deception: de spelers moeten datamass brengen naar een terminal in de navigation core (navigatiekern) van het schip, en de datamass daar uploaden.
  • Defense: de spelers moeten iets beschermen tegen de vijanden, die in verschillende waves (vlagen) aanvallen; elke vijf waves is er de keuzemogelijkheid om de missie te beëindigen of nog vijf vlagen aan te gaan.
  • Excavation: er worden excavators neergezet om artefacten uit te graven, die hier 100 seconden over doen; de spelers moeten de excavator gedurende die tijd beschermen van vernieling en er power cells naartoe brengen.
  • Exterminate: de spelers zoeken en verslaan alle vijanden die zich in de missie bevinden; dit aantal varieert en staat linksboven in de interface aangegeven.
  • Hijack: komt weinig voor; zeldzame soort missie waarbij de spelers een mobiel object moeten begeleiden tot het eindpunt, waarbij hun shielding het object voedt als energie om zich voort te bewegen.
  • Interception: de spelers onderscheppen vijandelijke berichten door zolang mogelijk de vier communicatietorens te bezetten en als eerste 100% controle te bereiken.
  • Mobile Defense: net als in Deception dragen de spelers datamass naar een doelwit; zodra de datamass is ingevoerd, moeten de spelers die een korte tijd verdedigen om dan naar een volgend doelwit doorgaan.
  • Recovery: verborgen missie; de speler moet zijn/haar in beslag genomen wapens terugzoeken en ontsnappen.
  • Rescue: de spelers moeten op zoek gaan naar een hostage (gijzelaar), bevrijden en levend escorteren naar het eindpunt; de gijzelaar bevindt zich in een cel en als het alarm afgaat, moeten de spelers binnen een gelimiteerde tijd de cel binnenraken.
  • Sabotage: de spelers moeten naar een bepaalde plek gaan en daar een doelwit (vaak een reactor core) vernietigen; soms is de terugweg moeilijker omdat bijvoorbeeld de temperatuur op het schip door de sabotage wordt aangetast.
  • Spy: de spelers moeten data van de vijandelijke servers gaan hacken; deze data bevinden zich in streng bewaakte kamers en wanneer de spelers door de bewaking worden opgemerkt begint een timer te lopen waarna de data vernietigd wordt en verloren is.
  • Survival: de spelers zijn een afleidingsmanoeuver voor een andere Tenno en moeten de vijand zolang mogelijk afleiden; hiervoor krijgen ze regelmatig drops van 30% life support capsules om de life support boven de 0% te houden.
  • Trial:

Around Wikia's network

Random Wiki